Powered By Blogger

ello frezz...

Foto saya
assalamualaikum utk pmbce muslim n salam sejahtera utk non muslim.. nm ak pnjng tp ckup la skdar korg tgk nm ak 2 utk mngenali ak..so ap lg jom bc ttg KEHIDUPAN xkira khdpn ak,ttg khdpn org islam n len2..so klu ad mslh or story cte la kt ak..kte leh bkongsi pngalaman..salam uhkwah..
2:27 PTG | Posted in
welkem pd all readers...so next topic dari wafcom vs flippa adalah ingin "suka cita"nya aku jelaskan..kenapa dan mengapa aku perlu ada facebook..tetapi atas sebab2 aku ni TIDAK ADA NAK MENYURUH KORANG JOIN FB..ini adalah pendapat masing2..cumanyer aku hangin bila ramai betul SPAMMER2 TEGAR yang sering bagi msg2 ym berkaitan isr**l..aku suka org bagi2 info ini semua tetapi tolong bagi info yang ber'BUKTI' bukan sekadar "tulisan blog"..kalau SEKADAR tulisan saja..semua org "boleh tulis",semua org "boleh reka cerita"..abis apa yang aku nak???..yang aku nak ialah buktinya sekali.contoh yer..ada spammer mengatakan isr**l join menyerang g*z*..tetapi cuma tulisan2 dan cerita2..mana buktinya???bukti yang macam mana..buktinye ialah tandatangan or pic m*rk(pengasas fb) bersalaman se dgn ob*m*(support serang g*z*)..atau apa2 pun..cnth spammer lagi mengatakan isr**l ada hulur bantuan duit ke g*za..mana borangnya yang menunjukkan m*rk support perbelanjaan perang di g*z*.baru2 ni ada juga spammer mengatakan iklan2 di fb membiayai perang ke g*z*..jadi kalau dah macam tu KENAPA dan MENGAPA KORANG PERLU KLIK DAN JOIN???

so bermula story kenapa aku perlu ada fb..kerna didalam fb ada fan atau profile atau kelab utk kita bina utk sesuatu..cnth kelab wafcom di fb,cnth kelab anti isr**l..
so 1 dunia dah tahu mengenai isu EVER*B*Dy DR*W MOHAMMED D*Y..betul tak??di fb bermacam2 fan utk tajuk ni..cnth dibawah...



utk pengetahuan korang ada 1 laman web yang mmg gila2 benci dgn islam..iaitu web muhammadture.com...web ini telah dihack oleh orang melayu..semasa dihack pic depannya ialah budak lelaki berpakai baju melayu dan songkok..tetapi baru je aku cek semula ia dah di kuasai semula oleh hak milik asal web itu..

apa kaitan aku perlu ada fb dgn web itu dan fan kat fb??jawapannya adalah ada 1 fan berkaitan lukis nabi mohammad iaitu fan itu milik web muhammadture.com..asalnya web ni ramai gila pengikut tetapi sudah di buang fan nya kerana bila ada report dan fan lain utk menghapuskan fan yang lain..contohnya mcm ni..ali ada fan tajuknya "TAK SUKA PEMPUAN SEKSI"..dan aminah pula adalah seorang pempuan seksi maka dia buat juga fan "BENCI FB ALI"..kerna aminah rasa tak puas hati..so aminah ajak kawan2 dia yang seksi dan yang setuju dgn aminah dan fan aminah mengumpul beribu2 pengikut utk menhapuskan fb ali..pengikut aminah juga bukan setakat mengumpul pengikut saja malah membuat report di fb dgn meng"klik" button report..maka selepas cukup kuato yang membuat report maka pihak fb akan BAN atau menghapuskan fb ali..itulah sebab kenapa dan mengapa aku join fb???aku ckp mcm ni ada bukti ke seperti yang aku war2kan perlu ada bukti...yer aku ada bukti...lihat pic dibawah..



so korang nampak kan..ada seorang lelaki bernama idan tal bertanya "what happend to the original group?"..korang tahu apa maksud kata2nya..maksud luaran semua org tahu kan..haha..maksud tersirat fan ini asal dah ada dahulu tetapi ia dibuat semula..kenapa perlu wat semula sedangkan dah ramai pengikut..kena hack???jika account web diorang boleh dapat semula lagikan account fb je..tetapi kenapa perlu wat semula..haa...fikir2 kan???so bagi aku warga2 protes yang supaya dihapuskan fan ini telah berjaya membuat sesuatu..dan juga bukti mengatakan fan dari web ini baru selain dari kata2 idan tal adalah dari hanya 7 people like..so baru 7 orang je join fan ni...info tambahan web ini juga ada twitter yang mana utk membantu or "bekap" segala status di fb..maaf aku lupa apa nama twitternya..

dan sebab inilah ak dan kwn2 yang lain perlu memberi sokongan dgn menyokong menjadi ahli fan yang memprotes segala kerja kaf*r ni..cuba korang fikir..jika semua org islam tak join fb..so sape yang nak bela islam dalam fb..kaf*r????isr**l????mustahil akan bantu org islam...betul tak????ni aku punya pendapat saje..ak tak de suruh korang wat fb semata2 dgn kata2 aku ni..cara org berbeza2 yer..

ada juga mengatakan fb tak kan buang fan2 yang sepatutnya buang setelah cukup kuato..tetapi bila aku minta bukti..TIADA..hanya pemikiran "saikologi" jer

bagi aku kita jangan lah sampai lalai dgn berjam2 mengadap fb..benda yang lalai boleh jatuh HARAM..korang main batu seremban pun sehingga lalai utk solat or sebagainya akan jadi haram juga..benda ni semua atas diri kita..kita sendiri yang pilih...

semua tulisan2 aku kat atas ni TIDAK ADA KAITAN UTK KORANG JOIN FB..walaupun ayat2 aku ada mengatakan fb adalah "ok"..
islam ada juga mengatakan tinggalkan ia jika keburukkan lebih bnyak dari kebaikkan..so keburukkan kita yang pilih..seperti yang aku katakan...
jika korang pergi beli barang2 dalam fb seperti dalam permainan yang memerlukan kita membeli or kita klik iklan2..sape yang suruh??hehe

INI ADALAH PENDAPAT AKU....harap pada yang tidak "sebulu" dgn aku tak perlu lah nak meroyan kat aku hanya semata2 aku tak "sebulu" dengan korang..


mesti korang pelik kenapa aku taip begini rupa isr**l,g*zA,ob*m*..kerna..aku risau nama2 yang sebut akan terus dilaporkan pd tuan badan..ada bukti ke aku cakap???ia ada!!barang siapa yang menaip isr**l dengan penuh hurufnya di fb akan terus masuk ke fan fb yang bernama isr**l..gambar dibawah..ku akhir dengan....maaf jika aku tak "sebulu" dengan kamu..luv u all!!
��

Comments

0 responses to "kenapa aku perlu ada FB????"

radio fewett

powered by: