Powered By Blogger

ello frezz...

Foto saya
assalamualaikum utk pmbce muslim n salam sejahtera utk non muslim.. nm ak pnjng tp ckup la skdar korg tgk nm ak 2 utk mngenali ak..so ap lg jom bc ttg KEHIDUPAN xkira khdpn ak,ttg khdpn org islam n len2..so klu ad mslh or story cte la kt ak..kte leh bkongsi pngalaman..salam uhkwah..
3:08 PG | Posted in
telah sekian lama aku meninggalkan blog ini..kini ku tampil dgn meluahkan perasaan sayu,sedih dan pilu y tersembunyi didalam hatiku...


tiba2..terdetik satu keputusan didalam hatiku..
"aku reda jika malaysia menjadi seperti mesir"
aku tidak sanggup lg utk melihat ketindasan,kebebasan,perjuangan dan lain2 disekat begitu rupa..
mereka sekadar "bersuara" kau pula beri "air cmpuran dan bom pemedih mata"

kau hanya mampu utk mengikuti arahan "manusia"
akan tetapi kau tidak mampu mengikuti arahan ALLAH

kau lebihkan utamakan bangsa
akan tetapi kau lupakan agama kau
adakah bangsa itu boleh membawa kau ke syurga
atau agama kau y boleh membawa kau ke syurga

tidakkah kau percaya dan yakin
bahawa rezeki itu dari ALLAH?
perlu ke kau memberi nafkah pada keluargamu
dgn hasil kerja kekejamanmu?
sanggupkah kau?

puas aku cuba utk berfikir positif
terhadap kau
akan tetapi malang sungguh
aku masih terkapai-kapai mencari positif
yang telah kau lakukan pada tempoh hari

aku jua bukan manusia yang sempurna
dan penuh iman di dada
akan tetapi
aku tidak sanggup utk menendang,menumbuk dan mengikat tgn org
yang tidak menendang,menumbuk dan mengikat tgn ku

adakah didepan kau itu binatang?
adakah juga kerusi,pokok dan lain-lain
yang kau boleh berbuat sedemikian
mereka adalah MANUSIA
seperti kau juga

aku terkaku melihat babak video
salah dari kau sanggup menendang
yang aku fikir lebih tua dari kau
bukankah sama seperti kau menedang bapa kau?
adakah kau sanggup utk menendangnye?

bagaimanapun..aku tidak salahkan kau
kerna kau telah dididik dan diajar utk taat setia pada arahan
aku hanya mampu mendoakan kau dan semua manusia
termasuk diriku
agar diberikan taufiq dan hidayah dari ALLAH
dan sentiasa yakin dan percaya
bahawa
"aku melakukan kebaikkan dan pengorbanan
atau
aku melakukan kejahatan dan kemaksiatan"
pasti ALLAH akan memberi GANJARAN dan BALASAN
terhadap aku

aku manusia yang lemah.......


��

Comments

0 responses to "aku redha..."

radio fewett

powered by: